بالصور.. درس خصوصي في استاد كلية التربية الرياضية بفيصل

السبت، 18 يونيو 2016 10:39 م
بالصور.. درس خصوصي في استاد كلية التربية الرياضية بفيصل

تداول نشطاء موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»، مجموعة من الصور، لعدد ضخم من الطلاب يملاء استاد كلية التربية الرياضية التابعة لجامعة حلوان، ليلقي عليهم أحد المدرسين أحدي حصص الدرس الخصوصي في مادة الفلسفة، حسبما زعم رودا موقع التواصل.

وأوضح رواد «الفيس بوك»، أن المدرس والذي يدعي سيد العراقي، يستغل أستاد كلية التربية الرياضية التابع لجامعة حلوان في فيصل، لإعطاء الدروس الخصوصية للطلبة.

وقال نشطاء موقع التواصل: «لأ ده موش حفل غنائي جماهيري.. ولا دي مباراة إعتزال لاعب كورة في الأهلي ولا الزمالك.. ولا تجمع للألتراس»، وتابع: «ده ببساطة يا سادة درس خصوصي.. أيوة زي ماحضرتك سمعت كدة.. دي مراجعة ليلة الامتحان في مادة الفلسفة في الثانوية العامة لمدرس إسمه سيد العراقي، عاملها في ملعب كلية التربية الرياضية والساعة بـ٦٠ جنيه».

وأردف: «مستني إيه من اللي حاضرين دول.. مستنيهم يطلعوا بيعملوا أي حاجة غير الحفظ والتسميع.. تعليم إيه اللي بنتكلم على تطويره وعقليات شكلها إيه اللي مستنيينها تطلع من حاجة زي كدة.. في دولة في الكوكب فيها المنظر ده».

فيما علق أحد النشطاء ساخرا: «طيب احنا ناخدها بصدر رحب، ونستغل الصور ونقول انه عاوز يفهمنا أن الكورة للجماهير، وبيحث على عودة الجمهور للمدرجات من جديد، وبيوصل رسالة قوية أن المدرج ممكن يكون مكان علم ينتفع به»، وأضاف آخر: «انا افتكرت نهائي كأس العالم»

 

لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق